ZATERDAG

Zaterdag 24 augustus 2024

Motortoertocht

Weer fris na de vrijdagavond? Mooi! Trek de Norton en de BSA maar uit de schuur want voor de liefhebber start de motortoertocht om 11:00 uur vanaf het feestterrein. Vanaf 10:00 uur hebben wij een bakkie klaarstaan. Er is weer een prachtige route uitgezet. Halverwege de tocht is er gelegenheid voor een kleine pauze. De toertocht is te rijden met de TomTom en de app CaliMoto.

Oranjespektakel Van Pijkeren*

Tijdens het Oranjefeest is er het hele weekend volop vermaak voor jong en oud, maar de zaterdagmiddag is toch echt het hoogtepunt voor de hele familie. Het Oranjespektakel staat weer op de planning en belooft een dag vol plezier te worden voor iedereen

Kom vanaf 13:00 uur gezellig naar het feestterrein dat helemaal vol staat met allerlei attracties waarop je je samen met vriend(inn)en kunt uitleven. De blagen mooi aan het ravotten en de (groot)ouders kijken gezellig toe met een drankje in de hand. De combi-action slide, stormbaan, springkussens, zakslaan boven water en nog veel meer zijn te vinden op het feestterrein.

NIEUW:

Dit jaar kun je opgeven voor de alleskunner van Oudleusen. Strijd tegen anderen om de felbegeerde beker. De alleskunner bestaat uit verschillende spellen, waarbij er in elke ronde een paar mensen afvallen, ben jij de enige die overblijft dan ben jij de alleskunner van Oudleusen! De alleskunner begint om 13:30 uur. Geef je op want vol = vol! Opgeven kan via info@oranjevereniging-oudleusen.nl of bij de tent. Er zijn twee categorieën voor de driekamp: 16- en 16+. Ga jij er met de felbegeerde beker van door?

* Alle activiteiten zijn gratis!

Salsa Workshop met Dyomar

Dyomar? Is dat niet die patatboer? Jazeker! Onze horecaman is van alle markten thuis. Je kunt hem de hele feestweek vinden in zijn snackkraam maar voor ons maakt hij speciaal een uitzondering op de zaterdagmiddag en komt hij een flitsende salsaworkshop geven. Gooi die heupen maar los! Om 14:00 uur zal de workshop beginnen in de tent.

Local Foodfestival

Wat de boer niet kent.... Een primeur: een heus foodtruckfestival in Oudleusen! De locale foodtrucks zullen vanaf 15:00 uur tot een uurtje of 18:30 uur te vinden zijn op ons terrein tijdens het Oranjespektakel en daarna. Er is voor ieder wat wils!

Vier uurtje met de Houthakkersraodshow

Menig Oudleusenaar niet onbekend: het vier uurtje! Kom gezellig langs voor een drankje en een hapje. Geen verplichtingen of activiteiten: gewoon gezelligheid in en om de tent.

Dit jaar komt Eric Jonkman met zijn compagnon een heuse houthakshow geven. De houthakkers gaan ‘helemaal los’ en fabriceren in duizelingwekkend tempo prachtige creaties. De bezoekers worden ook uitgenodigd om aan houthakkersspelletjes mee te doen. Komt dat zien!

Van 16:00 uur tot 20:00 uur kun je terecht in het Vrijgezellige Café voor het vier uurtje.

Credak feestavond met de Party Animals en dj Danny Bloemert

Authentiek Nederlands party-erfgoed. Dat zijn de Party Animals. Opgekomen uit de "Mokum" tak van de gabbercultuur in de jaren negentig en inmiddels bijna 30 jaar vrolijk hakkend langs zo’n beetje alle evenementen, hallen, festivals, feesttenten en zalen van het land.

Klassiekers als Have You Ever Been Mellow, Hava Naquila en Aquarius overstijgen inmiddels generaties en ook genres: was de stevige beat destijds gewaagd, tegenwoordig gaat iedereen los op de aanstekelijke optredens. Het maakt de Party Animals een van de meest geliefde 90's acts van Nederland. Dat belooft een mooi feest te worden! Kaarten zijn in de voorverkoop exclusief verkrijgbaar voor tien euro via onze website. Op = op en vol = vol!

Vrijgezellige café

Wegens succes verlengd: het vrijgezellige café. Afgelopen jaren een mega succes waardoor we dit jaar het vrijgezellige café wederom zullen openen. Het gehele Oranjefeest kun je hier terecht voor een drankje en een praatje.

Het vrijgezellige café is elke avond van de feestweek geopend

Oranjevereniging Oudleusen
KvK-nummer: 05065696