VRIJDAG

Vrijdag 23 augustus 2023

Peuterdisco

Het Oranjefeest is natuurlijk ook een feest voor de allerjongsten! Op vrijdagochtend is er speciaal voor kinderen van 0 tot 4 van 10:00 uur tot 11:30 uur een peuterochtend georganiseerd. Samen dansen en spelen. Opa’s, oma’s, ouders, verzorgers zijn ook van harte welkom in de tent voor een bakje koffie (of natuurlijk een biertje :p).

Boerderij de Kuiper Kinderspelen

Voor alle basisschoolkinderen van Oudleusen staan er op het feestterrein weer een boel spelletjes klaar. We beginnen samen om 12:00 uur met een (gratis) lunch, waarna we zullen beginnen met de spelletjes. We pakken dit jaar weer uit en hebben allerlei leuke activiteiten, spelletjes en attracties geregeld. Vraag je je ouders of ze je rond 15:00 uur weer ophalen?
Aan de kinderspelen zijn geen kosten verbonden.

Grote Optocht

Het is één van de onbetwiste hoogtepunten van het Oranjefeest: de grote optocht op vrijdagavond. Boeren, burgers en buitenlui zijn weer druk bezig geweest om hun creativiteit naar boven te laten drijven tijdens het bouwen van de prachtige optochtwagens.

Ook groepen of deelnemers te voet, te paard of te fiets: je kunt het zo gek niet bedenken of het loopt mee met de grote optocht.  Elk jaar beelden verschillende deelnemers met loopgroepen, kleine en grote wagens verschillende thema’s uit. Iedereen kan meedoen, dus ook individuele deelnemers met een versierde fiets, step, skelter of scootmobiel zijn van harte welkom. Voor kinderen is er altijd een prijs. Tijdens de optocht rijden wij tevens rond voor een vrijwillige bijdrage. Na de optocht is iedereen van harte uitgenodigd voor een (gratis) kop koffie/thee in de tent.

Vanaf 18:30 uur kan er opgesteld worden aan het Haverland. De optocht zal rond 19:30 uur vertrekken vanaf het feestterrein aan het Haverland. De route ziet er als volgt uit:

Feestavond

Meedoen is belangrijker dan winnen maar toch niet net zo leuk als de grote beker in ontvangst kunnen nemen. Het ultieme moment waar menig Oudleusenaar van wakker ligt: de prijsuitreiking van de optocht.

Na de optocht gaat de jury zo snel mogelijk in beraad om rond 21:30 uur haar oordeel bekend te kunnen maken in de feesttent.

Tijdens de feestavond op de vrijdag zorgt, onze inmiddels huis-dj, Peter Mans voor de muziek en zullen we er met zijn allen weer een geweldige avond van maken. De entree is zoals altijd gratis. Van 20:00 uur tot 01:00 uur in de feesttent voor alle leeftijden.

Vrijgezellige café

Wegens succes verlengd: het vrijgezellige café. Afgelopen jaren een mega succes waardoor we dit jaar het vrijgezellige café wederom zullen openen. Het gehele Oranjefeest kun je hier terecht voor een drankje en een praatje.

Het vrijgezellige café is elke avond van de feestweek geopend.

Oranjevereniging Oudleusen
KvK-nummer: 05065696