DONDERDAG

Donderdag 22 augustus 2024

Gezellige oranjedag

Wegens succes – in een aangepaste vorm – verlengd! De Gezellige Oranjedag. Jong, oud, fit, minder fit: iedereen is welkom. We hebben weer allerlei sportieve, creatieve, gezellige en lekkere activiteiten op de planning om er een geweldige dag van te maken. Een sportieve workshop van Anja Seinen, Klaverjassen, jeu de boulen, film kijken, een creatieve workshop met Wilma, Karen’s therapiepaardjes of gewoon lekker met elkaar kletsen onder het genot van een bakkie koffie: voor ieder wat wils!

Vooral de 50+’ers worden van harte uitgenodigd. Onder het genot van een drankje en een versnapering is er alle gelegenheid om gezellig bij te kletsen en er wordt natuurlijk voor het nodige entertainment gezorgd. Roelien’s Foodtruck zal zorgen voor een hapje eten vanaf 12:00 uur.

Daarnaast hebben we dit jaar ook de hele dag een fietsroute beschikbaar. Deze kunt u ophalen bij de tent, waar de route begint en ook eindigt. We zorgen ervoor dat er koffie klaarstaat, zodat u vol energie aan de route kunt beginnen of juist kunt ontspannen na uw fietstocht.

De gezellig oranjedag is van 11:00 uur tot 16:00 uur in de feesttent.

Jurering straatversiering

Oudleusen viert feest en dat is te zien! Of je nou door het Boekweitland of de Schoolstraat rijdt: elke straat is versierd. Het is de manier om met het gezin, de buren en de rest van de straat in de stemming te komen voor het Oranjefeest: de straatversiering! Er worden kosten noch moeite gespaard om de straten van Oudleusen weer om te toveren tot een bont en kleurrijk geheel. Wie weet wint jullie straat dit jaar wel de prijs voor mooiste straat van Oudleusen!

Straattheater en -versiering

Oudleusen viert feest en dat is te zien! Of je nou door het Boekweitland of de Schoolstraat rijdt: elke straat is versierd. Het is dé manier om met het gezin, de buren en de rest van de straat in de stemming te komen voor het Oranjefeest: de straatversiering! Er worden kosten noch moeite gespaard om de straten van Oudleusen weer om te toveren tot een bont en kleurrijk geheel. Wie weet wint jullie straat dit jaar wel de prijs voor mooiste straat van Oudleusen!

Op donderdagavond om 19:00 struint de jury door de straten op zoek naar de mooiste straatversiering van dit jaar. Ook is er een prijs te winnen voor het leukste straattheater.

Vossenjacht

Voor de jeugd hebben wij een nieuwe activiteit georganiseerd: een heuse vossenjacht! In elke straat zal er – tijdens het jureren van de straatversiering – een vos te vinden zijn met een letter. Alle letters uit elke straat samen vormen een woord. Heb jij het juiste woord gevonden? Kom dan naar de feesttent om een prijs te halen! Het formulier voor de vossenjacht kun je vanaf 19:00 uur ophalen bij de feesttent.

Feestavond: Back to the 90's!
Om 21:00 uur zal de tent openen voor onze feestavond. Het thema dit jaar is retro. Haal dus je leukste retro kleding uit de kast en kom gezellig een drankje doen in de tent.

Tijdens de deze avond zal ook de prijsuitreiking van de straatversiering plaatsvinden. DJ Wiebe zorgt voor de plaatjes. De entree is zoals gewoonlijk gratis. Van 21:00 uur tot 01:00 uur in de feesttent voor alle leeftijden.

Vrijgezellige café

Wegens succes verlengd: het vrijgezellige café. Afgelopen jareneen mega succes waardoor we dit jaar het vrijgezellige café wederom zullen openen. Het gehele Oranjefeest kun je hier terecht voor een drankje en een praatje.

Het vrijgezellige café is elke avond van de feestweek geopend.

Oranjevereniging Oudleusen
KvK-nummer: 05065696