5 spelers per team.
2 teams spelen tegen elkaar.
Kwalleballen is een soort rugby-spel. Je maakt een juttezak met modder. Je hebt een grote modderbak nodig met water. En dan maar proberen te scoren! Veel Plezier ! Rugby waarbij als bal een dichtgebonden jutezak met aarde fungeert. Als goals heb je teilen met water. Het doel is natuurlijk het deponeren van de jutezak in de teil aan de overkant. Om te voorkomen dat de tegenstander scoort, probeer je hen op allerlei manieren die jutezak af te nemen. Spelregels: Je mag de jutezak altijd afpakken van iemand. Tackelen is toegestaan volgens de rugby regels: je slaat je armen om de middel van de tegenstander. Het is toegestaan om iemand met de schouders te duwen en zo proberen hem uit evenwicht te brengen. De spelers mogen de zak altijd overgooien naar iemand anders, maar het is niet toegestaan de zak naar voren te gooien: alleen naar achter gooien is toegestaan. Bij overtredingen mag de andere partij uitnemen.
Hou de veiligheid extra in het oog bij het spelen van dit spel!